Thursday, February 23, 2012

Ohhh... ImAn WaNn HaZiQ.... 1 NiLaM (2012)

hahahaaa... sorry iman...
mama lambat post entry nie
buzy la.... but there is ada entry pasal iman ok...
draft dah lama cuma x sempat jer nak post
heheeee..
so.... enjoy yer
* * * * * *
abang imannn.... this yer abang iman darjah 1 tau
anak mama nie memang super hensem
cuba tgk pic nie..
hensem kan... cair gadis2 dia sekolah abang nanti...


opss... bab ngurat tolak tepi ok...
maintain malu macam papa tau
(papa kata masa sekolah dulu dia pemalu)
(entah iyer ntah tidak... hahahahaaa)
TAPI...!!!!! jangan x percaya
cuba tengok video kat bawah nie....
ada artis buat konsert.... masa hari ke 3 sekolah...

video

hahahaha..... artis terkenal kita....
IMAN WAN HAZIQ dari kelas 1 NILAM....
aper la abang iman nie...
muka bleh tahan
tapi MENANGIS.... x nak pegi sekolah
x pasal2 mama & papa kena masuk
bilik penolong kanan hal ehwal pelajar pagi tu
errmmmm..... aper kes abang????
the best part.. bila cikgu tanya kenapa x nak pegi sekolah??
senang jer jawapan dia..
nak tgk katun kat TV2.... huhuhuuuu... macam nie punyer kes pun ada ker bang..
actually masa mama wat entry nie pun
sekolah dah bukak kira2 hampir 2 minggu
BUT... abang iman still buat perangai
cuma bezanyer skrang dia x buat konsert besar2an
dia buat konsert tertutup jer...
hanya orang2 dijemput jer bleh tgk konsert dia.. hahahaaa
anak lelaki sorang tapi... cewek (dlm bahasa jawa)
maksudnyer kuat nangis
hopefully next week.. abang iman dah ok tau...
mama berdoa semoga abang iman
berjaya dalam pelajaran
berjaya dalam hidup
berbahagia didunia & diakhirat hendakyer
AMIN....

Saturday, February 18, 2012

PeNaT.....

ermmmmmm... penat dengan status orang kat FB
asyik minta maaf.. menyesali perbuatan diri....
sayang semua orang dan what ever...
terpaksa berkorban demi insan lain la...
dengan mengenepikan perasaan sendiri...
tapi itu semua ucapan yg hanya terpampang di FB
tak terluah dengan ucapan zahir
jauh lagi dengan perbuatan....

status2 macam nie seakan2 nak menunjuk pada orang luar
yg diri dia terlalu baik.. bukan aku kata dia x baik
dia memang baik
tapi seolah2 dia adalah insan yg terlalu baik
sehingga terpaksa berkorban untuk org lain

andai aku boleh buat status
sebagaimana diri dia... mungkin akan jadi perang besar
tapi untuk apa mengaibkan diri dan org lain
dengan status yg berkias boleh saja mendatangkan fitnah

satu saja pinta aku...
bukan dia saja malah juga aku
cermin la diri... hiasi peribadi...

tak perlu mengungkit kesilapan masa lalu
kita bukan malaikat yg tidak pernah membuat silap
jika diri sudah diterima seperti sediakala
untuk apa mengukit kesilapan lalu...
perbaiki diri itu yg paling utama....

nasihat dari aku...
sudah2 la buat status merapek kat FB tu
aku dah PENAT nak baca....

hanya diruangan ini la tempat aku nak meluahkan rasa
bila disimpan terasa sakit sungguh hati ini
nak diluahkan dengan kata2
takut menjadi perang telok pula....
banyakkan la beristighfar wahai insan yg berkaitan
dan juga peringatan buat diri ini
wassallam....